onsdag 14 december 2016

NaNoWriMo 2016 - UTVÄRDERING


National Novel Writing Month är över för detta år! Och jag vann. Det trodde jag inte. Det var några mycket mörka dagar där kring 24:e, jag var så nära att ge upp... Sen fick min hjärna för sig att jag skulle bli klar på söndagen den 27:e, bara för att jag ville bli klar med det inför den nya skolveckan, och mina fingrar verkställde. En annan anledning till att jag orkade fortsätta skriva är att jag har väldigt peppande människor här på folkisen, utan deras uppmuntran hade jag nog inte heller fixat det.

Den största anledningen till min enorma dipp var att jag insåg att den historia jag skrivit på egentligen passar sig mycket bättre i novellform (då hade jag alltså skrivit över 40 000 ord). Jag vet inte vad som ska hända med texten nu när den ändå existerar, vad jag ska göra med den, men jag känner inte att jag orkar börja reda ut den än.

Min overall känsla inför årets NaNoWriMo är att den var så himla mycket svårare och jobbigare än alla andra år. Jag förstår varför jag valde att hoppa över förra året... Det jag ska göra nu är att köpa min vinnartröja och känna mig oerhört nöjd med mig själv. Det räcker för tillfället.


Om ni deltog i NaNoWriMo i år, hur var er upplevelse?

2 kommentarer:

  1. Vansinnigt imponerande att du fullföljde! Jag har sneglat på det i några år nu, men kommer nog att fortsätta snegla ett tag till. Känner inte riktigt att jag har någon idé om vad jag skulle kunna skriva om... Grattis hur som helst!

    SvaraRadera
  2. Wow, bra jobbat! Jag höll inte ut särskilt många dagar, att skriva så mycket varje dag är inte min grej.

    SvaraRadera